ختنه

زمان خواندن 3 دقیقه ***

 ختنه 


در مورد ختنه زنان فیلم ها ساخته شده و قوانینی وضع شده. اما چرا در برابر ختنه مردان سکوت حاکم است؟ یهودی ها و مسلمان ها حتی در جوامع پیشرفته به این کار می پردازند و از مزایای آن صحبت می کنند. مثلا مزایای بهداشتی!

من در حدود ۴-۵ سالگی برای اولین بار بیهوش شدم. سایه ی چندین فرد با پیراهن سفید را درست قبل از بیهوشی بالای سرم دیدم. چندین روز درد وخونریزی را تجربه کردم. سوزش ادرار و بستر پر خون صبحگاهی و پوشیدن دامن سفید را تجربه کردم. 

البته حرفهای تمام دور و بری ها که باید این کار را بکنیم و گرفتن کلی اسباب بازی و غیره به عنوان رشوه. اولین بار طعم بیماری را که به سختی می تواند از درد راه برود و دردِ بخیه را در زمان بخیه شدن و در زمان کشیدن نخ های بخیه حس کردم؛ آن هم در حساس ترین جای بدنم.

هنوز بعد از چهل سالگی از خودم و از کسانی که به ظاهر انسانهای مدرن هستند می پرسم که چرا ختنه؟ این یکی از معیارهای من است برای شناختن دوستانم. برای این که ببینم واقعا مدرن می اندیشند یا هنوز مذهبی و سنتی هستند و فقط برای حفظ ظاهر کمی ژست مدرن به خودشان گرفته اند. معیار خوبی برای شناخت آدم هاست. نمی دانم چرا تقریبا هر کسی را که دیدم چشمانش را بسته بود و پذیرفته بود! خوب از قدیم می گفتند ختنه خوب است پس ما هم می کنیم! بچه ی بیچاره هم از بدو تولد تا ۵-۶ سالگی هیچ اراده و حق انتخابی ندارد.


هنوز تحقیقی نکرده ام اما به نظرم جالب آمد قبل از انجام هر تحقیقی کمی در موردش بنویسم. حداقل در رسانه های عادی و جمعی که من در ایران و کانادا در معرض اش بودم هنوز جوابی برای چرایی آن به گوش من نرسیده.

چند دلیل به ذهن من می رسد:


۱- پوست روی آلت مردان حالت لغزندگی زیادی به آلت می دهد به طوری که خود ارضایی را راحت می کند. شاید اولین دلیل برای ختنه مردان کم کردن خود ارضایی و در نتیجه روابط جنسی بیشتر و در نتیجه جمعیت بیشتر و قدرت بیشتر برای رییس قبیله بوده. ختنه نه تنها خود ارضایی را سخت می کند بلکه حساسیت نوک آلت را هم کم می کند. پس طبیعتا وقتی مردان کمتر خودارضایی کنند بیشتر تمایل به رابطه جنسی پیدا می کنند. وقتی حساسیت نوک آلت کم باشد بیشتر تحریک از قسمت های پایین آلت باید انجام شود و احتمالا باید بیشتر آلت را در واژن فرو برد.


۲- شاید بریدن قسمتی از پوست آلت نوعی حجامت باشد. حجامت یا ایجاد عمدی جراحت یا خونریزی در بدن باعث تجمع سلولهای ترمیم کننده و سلولهای رشد است. عضو آسیب دیده معمولا برای ترمیم کمی هم رشد می کند. شاید یک دلیل ختنه تحریک آلت برای رشد بیشتر باشد.


۳- عمل زیبایی! در افراد ختنه نشده نوک آلت فقط در زمان تحریک جنسی از غلاف خود بیرون می آید؛ اما در افراد ختنه شده این نوک صورتی رنگ همیشه بیرون است! شاید یک دلیل ختنه این باشد که این نوک زیبا همیشه در معرض دید باشد!


به هر حال شاید با تحقیق بیشتر جوابش مشخص شد؛ تا آن زمان شما به عنوان طنز بخوانید. برای من البته طنز تلخی است. من هنوز نمی توانم آن جامعه و آن پدر و مادر را برای آن همه درد و خونریزی و ناقص کردن بدن طبیعی ام به راحتی ببخشم.

نظرات

amin shahrad گفت…
https://tadaei.com/اختگی/
مسئله عمیق تر از یک عمل زیباییست یا انجام یک رسم بدون دلیل است ، شما رو بعد از خواندن این لینک دعوت به خواندن کتاب تمدن و ملامت های آن می کنم (فروید) احتمالا پی دی اف آن را هم دارم و اگر مایل بودین می تونم براتون ارسال کنم

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

آرزوت چیه الان؟

آزادیِ خریدنی

دیوانگیِ ذاتی

نعمتِ تنهایی

منفی بافی

اولین و آخرین روز

غلبه بر حس قربانی

خدایا شُکر

کار نکردن!

نتیجه‌گیری