کتابخانه ای به نام پدر!

زمان خواندن 3 دقیقه ***

 کتابخانه ای به نام پدر!

***

دوستان درحال ساخت کتابخانه ای به نام پدر اینجانب؛ «اکبر شهراد بجستانی» هستند. به بنده هم پیشنهاد همکاری دادند! گفتم بنویسم بهتر است. 


١- کتاب کاغذی تقریباً منقرض شده و کتاب کاغذی امروزه چیزی شبیه نسخه های خطی کتابخانه هاست. وقتی با لمس یک صفحه می‌توان هر کتاب و گفته و نوشته ای را داشت و می‌توان کتاب‌های کل دنیا را در جیب داشت دیگر وجود یک انبار کاغذی از کلمات غیر لازم به نظر می‌رسد. فقط اگر نسبت به بوی کاغذ نوستالژی دارید خواندن کتاب کاغذی برایتان خوب است! 


٢- تا الان نه کتابی برای دخترم خریده‌ام و نه برایش کتاب می‌خوانم. یک زمانی برای مبارزه با بیسوادی کتابخوانی هم ترویج می‌شد. الان ترجیح می‌دهم دختر خودم یا کودکان دیگر به جای نشستن در کتابخانه به صحرا و جنگل بروند و مستقیماً از طبیعت بیاموزند. مادرش آنقدر برایش کتاب خوانده که بچه هر کتابی پیدا می‌کند شرطی شده و می‌آورد می‌گوید برایم بخوان! می‌گویم عکس‌هایش را نگاه کن لذت ببر؛ نمی‌تواند! 


٣- کتاب اولین چیزی است که به راحتی سانسور می‌شود. ترجمه‌ها عموماً نامفهوم و کتابها به شدت در ایران سانسور شده هستند. اگر بخواهند کتابهای مطهری و آیت الله دستغیب و آیت الله های فسیل دیگر را بخوانند که ظلمی در حق کودکان است! اصولاً هر چیزی که نوشته می‌شود فسیل و قدیمی می‌شود مگر این که نویسنده کسی مثل حافظ یا مولانا باشد. 


۴- پدر من دستش از این دنیا کوتاه است. نمی‌دانم نوشتن اسمش روی چند کتاب چقدر برای شادی روحش تاثیر دارد. این را نمی‌دانم. 

اما اگر هدف؛ شهرت خودم و انجام کار خوب و نشان دادن عمومی آن باشد که ترجیح می‌دهم در خفا روی شهرت-دوستی خودم کار کنم! و فکر می‌کنم این برای روح پدرم هم بهتر باشد!


۵- در نهایت چون خودِ من تجربه‌ی خوبی از خواندن کتابهای بعضی بزرگان داشتم حاضر هستم هر کسی که در اینترنت به آنها دسترسی ندارد رایگان برایش تهیه کنم و برایش بفرستم یا در کتابخانه بگذارم. 

بعضی از کسانی که متون زنده دارند و انرژی زندگی بخش آنها هنوز زنده است و بر خوانندگان تاثیر می‌گذارد را اینجا می‌نویسم:


اکثر بزرگان ادب فارسی که در سایت ganjoor.net  در دسترس هستند. 

بزرگانی چون حافظ و سعدی و مولانا و بسیاری دیگر که هنوز می‌توانند آتشی بر جان عاشقان بزنند. 

اوشو Osho عارف هندوستان که کتاب‌هایش کمک می‌کند از بند مذهب رها شوید. فیلم ها و سخنرانی ها و کتابهایش در اینترنت در دسترس هستند. 

اکهارت تُله Eckhart Tolle که کتابهایش معجزه گر هستند و درست مثل مدیتیشن می‌مانند. ایشان زنده و سرحال؛ فیلم ها و سخنرانی هایش را در اینترنت می‌گذارد. 

سادگورو Sadhguru که خودش زنده و در حال پخش انرژی آگاهی در جهان است. میلیون‌ها نفر از سراسر جهان تحت تاثیر آموزهای یوگای ایشان هستند. 

بسیاری بزرگان دیگر مثل کریشنا مورتی یا گرجیف یا لائوتسه یا پاتانجلی هستند که آثارشان روشنی بخش راه انسان است. و بسیاری دیگر که من نمیشناسمشان یا از قلم افتاده‌اند. 


البته اکثر این آثار در یوتیوب YouTube و گوگل Google در دسترس هستند. 

اگر کسی در ایران توان دسترسی نداشت بنده با کمال میل حاضرم آنها را در اختیارشان بگذارم. 

چه از طریق الکترونیکی یا کاغذی و غیره. 

خوشحال می‌شوم در این گسترش آگاهی سهمی کوچک داشته باشم. 






نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

آرزوت چیه الان؟

آزادیِ خریدنی

دیوانگیِ ذاتی

نعمتِ تنهایی

منفی بافی

اولین و آخرین روز

غلبه بر حس قربانی

خدایا شُکر

کار نکردن!

باده ای رنگین