کارکردن در حین نشستن با چشمان بسته

زمان خواندن 2 دقیقه ***

 کارکردن در حین نشستن و بستن چشم‌ها

***


لحظاتی پیش نشسته بودم و چشمهایم بسته بود! در همان دنیای خودم! از کنار کسی آمد و گفت: بیخود چشمهایت را بسته‌ای و هیچ کاری نمی‌کنی.  چشمهایت را به دنیای واقعی بسته‌ای. داری از کارکردن و دنیای زمین فرار میکنی. یک نفر مثلا شبیه همسرم! یک خانم. یک آقا. فرقی نمی‌کند یک دوستِ پرکار! این یک گفتگو و فکر پر تکرار است! اصلاً خودم! خودم بودم! آن کسی که آمده بود و می‌گفت تنبل نشسته‌ای و از دنیا فرار می‌کنی خودم بودم! 

خوب من هم از فرط خود درگیری باید جوابش را می‌دادم! می‌توانستم همان‌جا جواب اش را بگذارم کف دستش اما گفتم اینجا بگذارم شاید آن آدمِ پرکار هم بخواند!


راستش را بخواهید بهترین و عمده ترین کار جهان همین است. اصلاً تا آنجا پیش می‌روم که می‌گویم بهتر است کلا بنشینی و کاری نکنی! دنیا بهشت می‌شود! دنیای بیرون هم بهشت می‌شود! باور نداری! من هم چهل سال نفهمیدم نشستنِ بودا یعنی چه! اما بودا با نشستن خودش جهان را جای بهتری کرد. 

وقتی درون ات را درست کنی بیرون درست می‌شود. این جمله ابتدا عجیب و غیرواقعی به نظر می‌رسد. 


درست همین الان یکی زنگ زده می‌گه ما آموزش قرآن می‌دهیم. به او گفتم قبلاً هم زنگ زده‌اید. می‌گوید آیا شما علاقمند هستید! گفتم به چی؟ گفت آموزش قرآن! گفتم من به انسانیت علاقمندم! گفت اوکی و قطع کرد! 

شاید این همزمانی برای نشان دادن مثالی برای کسانی باشد که سعی دارند دنیا را از بیرون و به زور تلفن و شمشیر تغییر دهند. در کانادا با تلفن و در خاورمیانه با شمشیر و اسلحه! 


خلاصه کنم اگر درونت را درست کنی با ایجاد توجه به خودت و درونت دیگر فرقی نمی‌کند چشمهایت بسته باشند یا باز! تو دنیای بهتری برای خودت ساخته‌ای. و وقتی دنیای بهتری برای خودت بسازی دنیا را بهتر می‌کنی! به همین سادگی! 

من اگر می‌نشینم با چشمان بسته دارم به ساختن دنیا می‌پردازم. دارم دنیا را برای خودم و دیگران جای بهتری می‌کنم. دارم مهمترین کار را انجام می‌دهم! 


تمام تغییرات بزرگ و خلقت های هنری از اینجا می‌آیند. یک لحظه سکوت! و تمام درد و رنج بشر از دویدن های مداوم ایگو برای رسیدن به لحظه‌ی بعدی! دویدن های کارگران برای تخریب زمین! برای رسیدن به لحظه‌‌ای بعد که با بدست آوردن و مصرف بیشتر هم بدست نمی‌آید! 

پس این بار با خیال راحت می‌نشینم و اگر کسی گفت تنبل فراری از دنیا یک لبخندی می‌زنم و لینک این را برایش می‌فرستم! 

این شد یک برنامه‌ریزی خوب و دقیق!

بروم به بقیه‌ی کار برسم!

کار ساختن جهان!

ساختن خودم!

مهمترین کار بشر روی زمین!


نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

آرزوت چیه الان؟

آزادیِ خریدنی

دیوانگیِ ذاتی

نعمتِ تنهایی

منفی بافی

اولین و آخرین روز

غلبه بر حس قربانی

خدایا شُکر

کار نکردن!

باده ای رنگین