کامیونیتی، تغذیه، ورزش، آرامش و طبیعت

زمان خواندن 2 دقیقه ***

 کامیونیتی، تغذیه، ورزش، آرامش و طبیعت

***

همه‌ی ما به دنبال زندگی بهتر هستیم. هرکسی هر کاری که می‌کند برای رسیدن به زندگی بهتر است. اما از راههای مختلف آدم‌ها سعی دارند به زندگی بهتر برسند. مدت‌ها بود که می‌دانستم تغذیه‌ی درست و ورزش روزانه تاثیر زیادی در کیفیت زندگی دارد. در مورد نوع تغذیه و نوع ورزش هم انواع گوناگونی هست. 

مدت‌ها بود که سعی می‌کردم در شهر به دنبال تغذیه‌ی درست باشم. انواع روشها و متدها دو رستوران ها و پختن غذا در خانه را امتحان کردم. اما نشد که نشد. سیستم غذایی در شهرها براساس اقتصاد یا سود و منفعت است یعنی کل زنجیره براساس سود و منفعت کار می‌کند نه براساس سلامتی. این لست که پیدا کردن غذای سالم و تازه‌ی گیاهی در شهر سخت است. کارخانه ها و رستوران ها برای تعیین کننده ‌ی تغذیه‌ی آدمها هستند و تنها ملاک تصمیم‌گیری آنها سود است. سود تجاری. این است که شهرها پر میشود از رستوران‌های فست فود و پر از غذاهای غیر سالم و عموماً چند روز و چند ساعت مانده. 

رسیدن به هدف تغذیه گیاهی و طبیعی و تازه نیاز به صرف زمان زیاد در خرید و پختن و تمیزکاری محصولات کشاورزی دارد. 

چند روزی است که در کامیونیتی زندگی می‌کنم. حدود ١٠٠ نفر اینجا هستند. هر روز حدود ۴-۵ نفر به نوبت برای بقیه غذای سالم و گیاهی آماده می‌کنند و بلافاصله غذا سرو می‌شود. حتی یکساعت هم نمی‌ماند. تاثیر این تغذیه‌ی سالم و تازه روی بدن و سطح انرژی کاملا مشهود است. 


این کامیونیتی براساس یوگاست. هر روز صبح و شب تقریباً همه مشغول یوگا می‌شوند. همین حرکات یوگا باعث سلامتی بدنی و آرامش روحی می‌شود. سلامت بدنی و آرامشی که رسیدن به آن در شهر جزو آرزوهای من بود. 

کل کامیونیتی در وسط چندصد هکتار جنگل بنا شده. از هر طرف که بروی جنگلی انبود همراه با رودخانه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی هست. پرندگان سنجاب‌ها و آهوهای وحشی همه‌جا هستند. یک پیاده‌روی یک ساعته در جنگل ذهن و روح انسان را جلا می‌دهد. 


همه برای کامیونیتی از دل و جان مایه می‌گذارند و مثل یک خانواده ی بزرگ هستند. می‌توانی با هرکسی وارد گفتگو بشوی. البته در یوگا پرداختن به درون اصل است که آن هم امکانپذیر است. 


برای خواب هم از اتاقها در خانه‌های بزرگ تا سوییت و خانه‌های بزرگ در دسترس است. 


اینجا نمونه‌ای از یک زندگی ایده‌آل در جریان است. زندگی ای که خارج از فضای مسموم تجاری و تبلیغاتی شهرها ست. 


اینجا تنها مشکل همان ذهن یا ایگوست. وقتی بتوانی بر ذهن یا ایگو که جامعه های سرمایه‌داری براساس آنها طراحی شده مسلط شوی اینجا تقریباً برایت بهشت می‌شود. 


نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

آرزوت چیه الان؟

آزادیِ خریدنی

دیوانگیِ ذاتی

نعمتِ تنهایی

منفی بافی

اولین و آخرین روز

غلبه بر حس قربانی

خدایا شُکر

کار نکردن!

باده ای رنگین