مکالمات دو من ! در مورد خانواده و جهان!

 مکالمات  دو من ! در مورد خانواده و جهان!

***

گاهی نوشتن مکالمات این دو جالب است. دو قسمت ذهن. مثلاً من متاهل و من مجرد! یا من قبلی و جدید! یا هر اسمی!


منِ ١- این موضوع که کسی بچه‌ی تو را بگیرد و از تو جدا کند غیرقابل پذیرش است! باید نسبت به آن اعتراض کنم!


منِ٢- گاهی انسانها از روی ناچاری یا ناآگاهی کاری می‌کنند، تو فقط مسؤول وضعیت درونی خودت هستی! عدل در جهان حاکم است. حتما حکمتی و تمرینی در آن برای تو هست!


منِ١- کاش می‌شد با اکس ام حرف بزنم و او را از این ظلمی که در حق خودش و فرزندمان و من روا می دارد آگاه کنم! باید تلاش بیشتری بکنم!


منِ٢- ببین تو فقط می‌توانی فرکانس روحی خودت را با مراقبه و پذیرش تغییر بدهی. تغییر دادن و آگاه کردن دیگران کار تو نیست. مطمئن باش با تغییر حس تو؛ جهان و او یعنی اکس تو هم تغییر خواهند کرد! تو مراقب حال خودت باش. 


منِ ١- کاش از کسی کمک بگیرم. مشاوری دوستی کسی! یا هر روز بیشتر درخواست کنم! درخواست جلسه یا حرف زدن و غیره! شاید برگشت به سر عقل. 


من٢- کسی نمی‌تواند به او یا به تو کمک کند. تنها کسی که ناجی تو و دیگران است خودت هستی. فقط به لحظه ‌ی خودت آگاه باش. به جهان و هوشمندی خالق آن اعتماد کن. معجزه اتفاق می‌افتد. 


منِ ١- این رابطه و زندگی بیست ساله که ساخته ایم را نمی‌توانم با دست خودم خراب کنم. احساس ناتوانی می‌کنم! چه کنم!


من٢- تمام مشکلات ساخته‌ی ذهن است. اگر فرزندت از تو دور شده درسی برای آموختن برایت تو و او دارد. صبور باش. از دست کسی عصبانی نباش. برای همه طلب خیر و آرامش کن. حتی کسی که تو را ترک کرده یا کسی که به تو ظلم کرده. عدالت برقرار است. آگاهی تو معجزه می‌کند. 


من ١- می‌خواستم زندگی ام را وقف خانواده و فرزندم کنم. اما نشد. نگذاشتند. حالا دنبال معنی دیگری باید باشم. 


من ٢- نگران نباش. انرژی و نیت تو مهم است. آنچه می‌خواهی اتفاق می‌افتد. مراقب باش در دام عدم رضایت و شکایت نیافتی. تو آزادی. می‌توانی زندگی ات را هر طور که دوست داری بسازی. به جهان اعتماد کن. کسی مقصر نیست. آدمها به اندازه‌ی آگاهی شان عمل می‌کنند. امیدوار باش. 


من ١- فروش خانه و طلاق مالی و قانونی یعنی خراب کردن یک زندگی به دست خودم! نمی‌خواهم این کار را بکنم!


من٢- شاید این تمرین عدم وابستگی باشد. از اول هم چیزی وجود نداشت. به تغییر ایمان بیاور. ما اینجا مسافریم. هیچ چیزی پایدار نیست. به روابط دل نبند. زندگی تو در روابط تعریف نمی‌شود. تو فراتر از یک خانواده هستی. 


من ١- امیدوارم اکس من و همه‌ی انسان‌ها آگاه باشند. لذت ببرند و شاد باشند. امیدوارم شادی من و آرامش من به همه ی موجودات از جمله خانواده ام برسد. امیدوارم در مقام رضا باقی بمانم. همیشه در لحظه باشم. ایگو و ذهن بر من غلبه نکند. چیزی را برای خودم نمی‌خواهم. من کل جهان هستم. من مسؤول جهانم. من مادر جهانم. 


من ٢- آمین. تو همین الان هم رسیده‌ای. به تو تبریک می‌گویم. 




نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

صدای سخن عشق

جاعنوانی

میراثِ من!

معنیِ زندگی

خواستن و استغنا

برای تارا، همه‌ی آدم‌ها و خودم!

چسبیدن به دنیا

مهمترین کار ۳

مراقبهء نوشتن ۱۶ اردیبهشت

فرمولِ حالِ بد